سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اینجا..بدون..توقف

صفحه خانگی پارسی یار درباره

سرتون کلاه نره!!!!!\\

    نظر

باسلام به تمام دوستان پرو پا قرس اینجا..بدون..توقف بدجور گرفتار بودم و نتونستم هیچ پیام جدیدی بزارم شرمنده.

اما انشاالله از خجالتتون در میام.

چند وقتیه که خیلی ها بخواطر اینکه من از کامپیوتر تاحدودی سر در میارم و رشته تحصیلیم هم بی ربط به این به این موضوع نیست از من برای خریدن یک لپ تاب خوب از من سؤال میکنن و یک حرف های عجیب و غریبی می شنوم بخواطر همین این پست رو براتون می زارم هم مشکل اون دوستان عزیز و هم شما خواننده ارجمند رو تا حدودی حل کرده باشم.

1)لپ تاب چهار هسته ای بهتر از دو هسته ای:

مشکل اینجاست که خیلی از برنامه ها از چهار هسته پردازنده چهار هسته ای استفاده نمی کنن البته بجز تعدادی نرم افزار رندر تصاویر سه بعدی یا شبیه سازهای علمی پنج مارکهای مصنوعی مثل شمارش عددپی تا یک ملیون اعشار  و از این دست از نرم افزارها که خیلی از ماها از اونا استفاده نمی کنیم.

وبیشتر نرم افزار ها حد اکثر از دو هسته استفاده می کنند اما چرا؟

کسایی که دستی در برنامه نویسی دارند خوب می دونند که برای ساخت اینگونه نرم افزار که بتونه تمام وظایف رو توی هر چهار هسته یا هفت هسته ی خود تقسیم کنه بسیار حرفه ای و بجز بعضی از نرم افزار های خاص که چند تاشو گفتم بقیه اینتوری نیستن وحتی در بسیاری از موارد یک پردازنده دوهسته ای دو گیگاهرتزی بهتر از یک پردازنده ی چهار هسته ای 1.8گیگاهرتزی عمل می کنه.

شاید جالب باشه که بدونید بعضی از نرم افزار ها همچنان از یک هسته استفاده می کنن و شما اگر یک پردازنده ی چهار هسته ای یا با لاتر داشته باشید هسته های اضافه بلا استفاده خواهد بود.

منتظر پست های بعدی من در همین رابطه باشید.

یا علی